БАГАТОПРОФІЛЬНИЙ РЕГІОНАЛЬНИЙ ЦЕНТР
ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ У ЧЕРКАСЬКІЙ ОБЛАСТІ
https://www.facebook.com/BRZPO
Меню сайту
Наше опитування
Статистика
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0 |
Викладач: Козубняк Валентина КирилівнаВикладач: Козубняк Валентина Кирилівна Предмет: Українська література Завдання для груп №25/2, 27/2.
Тема: Суперечка, як вид комунікації
Електронна версія підручника: https://pidruchnyk.com.ua/1168-ukrainska-mova-10-klas-avramenko.html
Пропонент — той, хто висуває тезу; Опонент — той, хто заперечує; Аудиторія — колектив, який має свої переконання Тема. Різновиди суперечки
Досить часто трапляється і такий вид спору, як суперечка заради суперечки. Це «мистецтво заради мистецтва», своєрідний «спорт». Для людей, які ведуть подібний спір, однаково, про що, з ким і з якою метою сперечатися. Головне для них — перебувати в стані сперечання.
«Такий «спортсмен»,— пише Сергій Повариш,— не розбирає часто, заради чого потрібно сперечатися, а заради чого не потрібно. Радий сперечатися за все і з будь-ким, і чим важча думка, яку обстоюють, тим вона іноді для нього стає ще привабливішою. Для деяких взагалі не існує парадокса, який вони не взялися б захищати, якщо ви сказали «ні»... Сьогодні такий «спортсмен» доводить, що А є Б, і так гарячкує, немов би це — саме свята святих його душі. Завтра він буде доводити, що А не Б, а В, і так само гарячкуватиме». Суперечки також можна розрізняти за кількістю осіб, що беруть участь в обговоренні проблемних питань. За цією ознакою виділяють три види спорів: суперечка-монолог(людина сперечається сама з собою, це гак званий внутрішній спір), суперечка-діалог (сперечаються дві особи) та суперечка-полілог (спір ведеться кількома особами). У свою чергу, суперечка-полілог може бути масовою (усі присутні беруть участь у спорі) і груповою (спірне питання вирішує окрема група осіб у присутності всіх учасників). І, нарешті, за способом ведення боротьби думок суперечки поділяють на усні та письмові. Усні суперечки, як правило, обмежені часом і простором: проводяться на конференціях, засіданнях, заняттях тощо. Письмова форма суперечки передбачає опосередковане спілкування учасників спору. Такі суперечки триваліші за часом, порівняно з усними.
Тема. Правила ведення суперечки. Аргументи і докази.
Сьогодні не доводиться встановлювати закони Всесвіту. Але суперечки повсякденно виникають і в XXI столітті. Дискусій неможливо уникнути, адже кожна людина на все має свою точку зору, іноді кардинально протилежну поглядам інших людей. А свої переконання треба відстоювати. Ось і народжуються суперечки.Однак у сучасному цивілізованому світі пріоритети в мистецтві ведення спору трохи змінилися. Якщо в Античності мистецтво суперечки полягало в майстерності відстоювати власну точку зору, то сьогодні правила ведення спору спрямовані на те, щоб у полеміці не втратити істину і залишити стосунки сперечальників в межах пристойності.Мистецтво вести суперечку ґрунтується на трьох простих правилах: • розпитувати свого опонента; • вести з ним бесіду; • уважно вислуховувати його докази. Вступаючи в суперечку, людина повинна знати, що її переконання можуть бути помилковими. Тому важливіше не доводити свою правоту, а уважно вислуховувати й аналізувати докази опонента.Якщо під час монологу Вашого співрозмовника він торкнувся питання, яке Вам необхідно уточнити, Ви можете перервати його промову, коротко перерахувати свої докази або попросити його дещо Вам пояснити. Після того, як Ви висловитесь, слід нагадати опоненту, про що він говорив до того, як Ви його перебили.Мистецтво вести суперечку полягає також і в умінні вибирати правильний тон дискусії. Інтонація голосу під час полеміки може бути різною: рішучої, ніжною, впевненою, м’якою. Але при цьому вона не повинна ображати Вашого опонента, принижувати його.Перед тим як вступити в суперечку, необхідно точно визначити тему полеміки, її сенс і мету. Якщо знехтувати цим правилом, Ви витратите час даремно. Перш ніж почати сперечатися, корисно буде уточнити поняття, про які буде вестися мова у полеміці. Дотримання цього правила дозволяє уникати безглуздих ситуацій, коли суперечка виникає через те, що двоє по-різному розуміють значення одного і того ж слова.Необхідно також усвідомлювати, що суперечка — це спосіб пошуку істини, а не можливість виплеснути негативні емоції на свого супротивника. Тому Ви повинні чітко визначати для себе, з якими доказами суперника Ви згодні, з якими — ні, і які викликають у Вас сумнів.Вести суперечку слід ввічливо і стримано. Це покаже, що Ви вихована людина. Крім того, обґрунтовувати свою точку зору переконливіше за допомогою знань і логіки, а не за допомогою жестикуляції і буйства емоцій.Якщо в ході суперечки було доведено, що Ваша думка помилкова, Вам необхідно визнати свою поразку.Якщо в ході полеміки була доведена слушність Вашої думки, Ви повинні поводитися гідно, не демонструвати гордість і радість перемоги. Не знижуйте самооцінку свого опонента і не змушуйте його злитися чи ображатися. На закінчення полеміки підбийте підсумки та оголосіть висновки, до яких Ви дійшли.
· Якими правилами ведення суперечки повинен володіти оратор? · Як індивідуальні особливості мовця впливають на якість виступу? · Як необхідно добирати аргументи? Охарактеризуйте їх типи.
Тема. Полемічні прийоми.
Чинники полемічної майстерності 1. Глибоке знання предмета полеміки. 2. Дотримання вимог культури ведення суперечки. 3. Уміння доводити висунуту тезу. 4. Уміння спростовувати думку опонента. 5. Уміння користуватися полемічними прийомами. 6. Уміння протистояти пасткам суперника. Матеріал для пам'ятки. Орієнтовні правила 1) Намагайтеся зрозуміти опонента, його позицію, аргументи; 2) не варто повністю заперечувати правильність думки інших; 3) майте чітку мету і йдіть до неї в усіх питаннях, аргументах; 4) оцінюйте думки, пропозиції, а не їхніх авторів. Ставтеся з повагою до опонента; 5) намагайтеся чітко, конкретно аргументувати свою позицію. Спільне обговорення проблеми ► Розгляньте способи спростування думки суперника: 1) спростовування тези; 2) критика доказів; 3) показ неспроможності прикладів.
Тема: Мистецтво відповідати на запитання.
Виконані завдання надсилайте: електронна пошта: Kozubnakvalentina@gmail.com та групи-вайбер -25/2, 27/2
Тема: Розвиток національного театру, драматургії 1920-1930рр.
Електронна версія підручника: https://pidruchnyk.com.ua/1237-ukrliteratura-avramenko-11klas.html
Тема. Про життєвий і творчий шлях М.Куліша. Сатирична комедія «Мина Мазайло»
Тема. Сатиричне викриття бездуховних обивателів.
Тема. Розвиток мовлення. Інсценізація уривків із комедії «Мина Мазайло».
Тема. Розвиток української літератури в Західній Україні до 1939р. Б.-І. Антонич.
Тема. Роздуми над поезією Б.-І. Антонича
Тема. О. Турянський «Поза межами болю» - поема в прозі.
Виконати вправи на ст.144-145. Електронна версія підручника: https://pidruchnyk.com.ua/1237-ukrliteratura-avramenko-11klas.html
Виконані завдання надсилайте: електронна пошта: Kozubnakvalentina@gmail.com та групи-вайбер -25/2, 27/2 |
Пошук
Календар
Архів записів
Друзі сайту
|