Головна Мій профіль Вихід RSS                                                                                                                                                                                                                                                                        Понеділок, 23.11.2020, 19:35                                                                                                                                                                                   
ВИ УВІЙШЛИ ЯК Гість | ГРУПА "Гості"


БАГАТОПРОФІЛЬНИЙ РЕГІОНАЛЬНИЙ ЦЕНТР 

ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ У ЧЕРКАСЬКІЙ ОБЛАСТІ

 

 https://www.facebook.com/vkapitoshka 

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 174
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Викладач: Козубняк Валентина Кирилівна

Викладач: Козубняк Валентина Кирилівна

Предмет: Українська література

Завдання  для груп  №25/2,  27/2.

 

Тема: Суперечка, як вид комунікації

  • Опрацювати  § 13, ст. 46-47 в підручнику  О.Авраменка  «Українська мова, 10 клас».

Електронна версія підручника: https://pidruchnyk.com.ua/1168-ukrainska-mova-10-klas-avramenko.html

  • Міні- конспект з даної теми
  • Виконати вправи: № 3-5
  • Переписавши визначення, слів: пропонент, опонент, аудиторія, поміркуйте, які слова допоможуть вам краще запам’ятати ці поняття? Поділіться своїми думками з друзями.

Пропонент — той, хто висуває тезу;

Опонент — той, хто заперечує;

Аудиторія — колектив, який має свої переконання

Тема. Різновиди суперечки

  • Електронна версія підручника: https://pidruchnyk.com.ua/1168-ukrainska-mova-10-klas-avramenko.html
  • Дати визначення слів: дискусія, полеміка, диспут, дебати
  • Виписати крилатий вислів про суперечку, полеміку, диспут.
  • Читаючи текст, виберіть слова, що допоможуть скласти таблицю класифікації видів суперечки.

Досить часто трапляється і такий вид спору, як суперечка заради суперечки. Це «мистецтво заради мистецтва», своєрідний «спорт». Для людей, які ведуть подібний спір, однаково, про що, з ким і з якою метою сперечатися. Головне для них — перебувати в стані сперечання.

  • Уважно прочитайте текст. Поміркуйте, чи вступали ви коли-небудь у таку суперечку? Зробіть для себе необхідні висновки.

«Такий «спортсмен»,— пише Сергій Повариш,— не розбирає часто, заради чого потрібно сперечатися, а заради чого не потрібно. Радий сперечатися за все і з будь-ким, і чим важча думка, яку обстоюють, тим вона іноді для нього стає ще привабливішою. Для деяких взагалі не існує парадокса, який вони не взялися б захищати, якщо ви сказали «ні»... Сьогодні такий «спортсмен» доводить, що А є Б, і так гарячкує, немов би це — саме свята святих його душі. Завтра він буде доводити, що А не Б, а В, і так само гарячкуватиме».

Суперечки також можна розрізняти за кількістю осіб, що беруть участь в обговоренні проблемних питань. За цією ознакою виділяють три види спорів: суперечка-монолог(людина сперечається сама з собою, це гак званий внутрішній спір), суперечка-діалог (сперечаються дві особи) та суперечка-полілог (спір ведеться кількома особами).

У свою чергу, суперечка-полілог може бути масовою (усі присутні беруть участь у спорі) і груповою (спірне питання вирішує окрема група осіб у присутності всіх учасників).

І, нарешті, за способом ведення боротьби думок суперечки поділяють на усні та письмові. Усні суперечки, як правило, обмежені часом і простором: проводяться на конференціях, засіданнях, заняттях тощо.

Письмова форма суперечки передбачає опосередковане спілкування учасників спору. Такі суперечки триваліші за часом, порівняно з усними.

 

Тема.  Правила ведення суперечки. Аргументи і докази.

  • Прочитайте текст. Про що він? Складіть план до нього. Проведіть обговорення за складеним планом.

Сьогодні не доводиться встановлювати закони Всесвіту. Але суперечки повсякденно виникають і в XXI столітті. Дискусій неможливо уникнути, адже кожна людина на все має свою точку зору, іноді кардинально протилежну поглядам інших людей. А свої переконання треба відстоювати. Ось і народжуються суперечки.Однак у сучасному цивілізованому світі пріоритети в мистецтві ведення спору трохи змінилися. Якщо в Античності мистецтво суперечки полягало в майстерності відстоювати власну точку зору, то сьогодні правила ведення спору спрямовані на те, щоб у полеміці не втратити істину і залишити стосунки сперечальників в межах пристойності.Мистецтво вести суперечку ґрунтується на трьох простих правилах:

           • розпитувати свого опонента;

     • вести з ним бесіду;

• уважно вислуховувати його докази.

Вступаючи в суперечку, людина повинна знати, що її переконання можуть бути помилковими. Тому важливіше не доводити свою правоту, а уважно вислуховувати й аналізувати докази опонента.Якщо під час монологу Вашого співрозмовника він торкнувся питання, яке Вам необхідно уточнити, Ви можете перервати його промову, коротко перерахувати свої докази або попросити його дещо Вам пояснити. Після того, як Ви висловитесь, слід нагадати опоненту, про що він говорив до того, як Ви його перебили.Мистецтво вести суперечку полягає також і в умінні вибирати правильний тон дискусії. Інтонація голосу під час полеміки може бути різною: рішучої, ніжною, впевненою, м’якою. Але при цьому вона не повинна ображати Вашого опонента, принижувати його.Перед тим як вступити в суперечку, необхідно точно визначити тему полеміки, її сенс і мету. Якщо знехтувати цим правилом, Ви витратите час даремно. Перш ніж почати сперечатися, корисно буде уточнити поняття, про які буде вестися мова у полеміці. Дотримання цього правила дозволяє уникати безглуздих ситуацій, коли суперечка виникає через те, що двоє по-різному розуміють значення одного і того ж слова.Необхідно також усвідомлювати, що суперечка — це спосіб пошуку істини, а не можливість виплеснути негативні емоції на свого супротивника. Тому Ви повинні чітко визначати для себе, з якими доказами суперника Ви згодні, з якими — ні, і які викликають у Вас сумнів.Вести суперечку слід ввічливо і стримано. Це покаже, що Ви вихована людина. Крім того, обґрунтовувати свою точку зору переконливіше за допомогою знань і логіки, а не за допомогою жестикуляції і буйства емоцій.Якщо в ході суперечки було доведено, що Ваша думка помилкова, Вам необхідно визнати свою поразку.Якщо в ході полеміки була доведена слушність Вашої думки, Ви повинні поводитися гідно, не демонструвати гордість і радість перемоги. Не знижуйте самооцінку свого опонента і не змушуйте його злитися чи ображатися.

На закінчення полеміки підбийте підсумки та оголосіть висновки, до яких Ви дійшли.

  • Дайте відповіді на запитання.

· Якими правилами ведення суперечки повинен володіти оратор?

· Як індивідуальні особливості мовця впливають на якість виступу?

· Як необхідно добирати аргументи? Охарактеризуйте їх типи.

  • Виконайте вправу 7 (1,2)  ст.55 ( підручник  Українська мова, 10 клас О. Авраменко).

Тема. Полемічні прийоми.

  • Електронна версія підручника: https://pidruchnyk.com.ua/1168-ukrainska-mova-10-klas-avramenko.html
  • Перегляньте ролик на ютуб-каналі: https://youtu.be/8Guj36Gt5Rc
  • Дайте визначення слова: полеміка
  • Розгляньте алгоритм, сформулюйте власні висновки про особливості полемічної майстерності.

Чинники полемічної майстерності

1. Глибоке знання предмета полеміки.

2. Дотримання вимог культури ведення суперечки.

3. Уміння доводити висунуту тезу.

4. Уміння спростовувати думку опонента.

5. Уміння користуватися полемічними прийомами.

    6. Уміння протистояти пасткам суперника.

Матеріал для пам'ятки. Орієнтовні правила

1) Намагайтеся зрозуміти опонента, його позицію, аргументи;

     2) не варто повністю заперечувати правильність думки інших;

3) майте чітку мету і йдіть до неї в усіх питаннях, аргументах;

4) оцінюйте думки, пропозиції, а не їхніх авторів. Ставтеся з повагою до опонента;

5) намагайтеся чітко, конкретно аргументувати свою позицію.

Спільне обговорення проблеми

► Розгляньте способи спростування думки суперника:

1) спростовування тези;

2) критика доказів;

3) показ неспроможності прикладів.

  •  Підготувати невеликий текст промови для виголошення публічно, обравши актуальну тему й дотримуючись рекомендованих порад, правил.

Тема:  Мистецтво відповідати на запитання.

  • Електронна версія підручника: https://pidruchnyk.com.ua/1168-ukrainska-mova-10-klas-avramenko.html
  • Опрацюйте в підручнику § 21-22
  • Вправа №2,3 ст. 70
  •  Зіставити свої навички ставити запитання з розробленими вимогами.
  •  Підготувати невеликий текст промови, який би містив запитання, що спонукали б вашого опонента до міркувань. Для цього дотримуйтесь рекомендованих порад, правил.

 

 

Виконані завдання надсилайте: 

електронна пошта: Kozubnakvalentina@gmail.com

та групи-вайбер -25/2, 27/2

 

Тема: Розвиток національного театру, драматургії 1920-1930рр.

  • Опрацювати ст. 115-117 в підручнику  О.Авраменка  «Українська література, 11 клас».

Електронна версія підручника: https://pidruchnyk.com.ua/1237-ukrliteratura-avramenko-11klas.html

  • Міні- конспект з даної теми
  • Дати відповідь на запитання:
  • Чи були ви в драмтеатрі, яку виставу дивилися?

Тема. Про життєвий і творчий шлях М.Куліша. Сатирична комедія «Мина Мазайло»

  • Подивитися відео на ютуб –каналі: https://youtu.be/wDvkaaGfw1Y
  • Опрацювати матеріал у підручнику ст.117-126
  • Прочитати комедію «Мина Мазайло»

Тема.  Сатиричне викриття бездуховних обивателів.

  • Переглянути відео на ютуб- каналі: https://youtu.be/oTp-GnhACvo
  • Коротка характеристика героїв комедії «Мина Мазайло».
  • Скласти усний твір про те чи може вплинути і як прізвище, ім’я людини на її долю.
  • Міні -конспект

Тема. Розвиток мовлення. Інсценізація уривків із комедії «Мина Мазайло».

  • Знати зміст комедії, вміти характеризувати героїв; підготувати інсценівки, повідомлення

Тема. Розвиток української літератури в Західній Україні до 1939р. Б.-І. Антонич.

  • Опрацювати в підручнику ст..132-133
  • https://youtu.be/x1NxQJUP0EAСкласти презентацію: «Життєвий і творчий шлях Б.-І. Антонича 

Тема. Роздуми над поезією Б.-І. Антонича

  • Виразно читати й аналізувати поезії: «Вишні», «Зелена Євангелія», «Дороги», «Різдво».
  • Два вірші (на вибір) вивчити напам’ять.
  • Словникова робота: міфологізм, асоціативність, архетип, символ.
  • Складіть «логічно-асоціативний кущ» поезії «Вишні».

Тема. О. Турянський «Поза межами болю» - поема в прозі.

Виконати вправи на ст.144-145.  Електронна версія підручника: https://pidruchnyk.com.ua/1237-ukrliteratura-avramenko-11klas.html

 

Виконані завдання надсилайте: 

електронна пошта: Kozubnakvalentina@gmail.com

та групи-вайбер -25/2, 27/2

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Листопад 2020  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
Архів записів